Maturitní obor
Informační technologie
Certifikát CISCO
IT Essentials pokrývá základní počítačové a kariérní dovednosti pro IT vstupní úlohy. Studenti aplikují dovednosti a postupy pro instalaci, konfiguraci a odstraňování problémů s počítači, mobilními zařízeními a softwarem.
BENEFITY: Cisco Networking Academy Program (Netacad)
Pro studenty, kteří hledají kariérně orientované hardwarové a softwarové dovednosti. Tento kurz se přizpůsobuje certifikaci CompTIA A + a slouží také jako základ pro kurzy CCNA.
Držitel certifikátu zvyšuje svou kvalifikaci a získává i širší možnosti uplatnění na trhu pracovních sil nejen v ČR, ale především ve většině zemí EU.
Certifikát ECDL
Projekt ECDL, nejnověji označovaný jako ICDL, vznikl v západní Evropě jako reakce na problémy spojené s prudkým rozvojem výpočetní techniky. Přínos projektu ECDL spočívá v tom, že předkládá mezinárodně uznávanou, objektivní, standardizovanou metodu pro ověřování digitálních kompetencí pomocí praktických zkoušek.
Úspěšní absolventi ECDL zkoušek mohou získat některé certifikáty z celé řady mezinárodně platných certifikátů, které dokládají dosažení určité úrovně kvalifikace pro práci s digitálními technologiemi.
vyhláška 250
Certifikát Autodesk
Naše škola je od roku 2010 v programu Autodesk Academia Program. Je to společenství středních a vysokých škol, které využívají při své výuce produkty firmy Autodesk. Škola proškolením svých zástupců z řad vyučujících obnovuje svůj statut v tomto programu. Tím je garantována nadstandardní úroveň výuky CAD programů. Členství školy nám umožňuje nabízet nejlepším žákům získávat mezinárodní certifikát Autodesk Certificate of Completion. Certifikát mohou žáci získat za své znalosti v programech AutoCAD Mechanical a Autodesk Inventor Professional.
vyhláška 50/78 sb.
Certfikát CISCO
IT Essentials pokrývá základní počítačové a kariérní dovednosti pro IT vstupní úlohy. Studenti aplikují dovednosti a postupy pro instalaci, konfiguraci a odstraňování problémů s počítači, mobilními zařízeními a softwarem.
BENEFITY: Cisco Networking Academy Program (Netacad)
Pro studenty, kteří hledají kariérně orientované hardwarové a softwarové dovednosti. Tento kurz se přizpůsobuje certifikaci CompTIA A + a slouží také jako základ pro kurzy CCNA.
Držitel certifikátu zvyšuje svou kvalifikaci a získává i širší možnosti uplatnění na trhu pracovních sil nejen v ČR, ale především ve většině zemí EU.
Certifikát ECDL
Projekt ECDL, nejnověji označovaný jako ICDL, vznikl v západní Evropě jako reakce na problémy spojené s prudkým rozvojem výpočetní techniky. Přínos projektu ECDL spočívá v tom, že předkládá mezinárodně uznávanou, objektivní, standardizovanou metodu pro ověřování digitálních kompetencí pomocí praktických zkoušek.
Úspěšní absolventi ECDL zkoušek mohou získat některé certifikáty z celé řady mezinárodně platných certifikátů, které dokládají dosažení určité úrovně kvalifikace pro práci s digitálními technologiemi.
Certifikát Autodesk
Naše škola je od roku 2010 v programu Autodesk Academia Program. Je to společenství středních a vysokých škol, které využívají při své výuce produkty firmy Autodesk. Škola proškolením svých zástupců z řad vyučujících obnovuje svůj statut v tomto programu. Tím je garantována nadstandardní úroveň výuky CAD programů. Členství školy nám umožňuje nabízet nejlepším žákům získávat mezinárodní certifikát Autodesk Certificate of Completion. Certifikát mohou žáci získat za své znalosti v programech AutoCAD Mechanical a Autodesk Inventor Professional.
Programátorská soutěž AT&T HACKATHON
Naši studenti se zapojují do různých aktivit a soutěží. Jednou z nich je i soutěž Hackathon, jejíž cílem je práce na softwarovém projektu, který tvoří v týmu za pomoci mentorů ze společnosti AT&T, kteří jsou následně i členy poroty. Součástí soutěže je kromě vytváření projektu i následná prezentace před porotou. Tato prezentace je v angličtině. Soutěž je určená pro studenty, kteří mají zájem se dodatečně rozvíjet v oboru IT a vyzkoušet si i aplikovatelnost poznatků z výuky. V minulých letech se soutěže zúčastnily týmy, které reprezentovaly naši školu pod vedením paní učitelky Ing. Pavly Železové.
Soutěž tvůrců webů JuniorErb | 3. místo
Prezentace na konferenci StreTech na ČVUT v Praze
Profil absolventa
Obor Informační technologie připravuje žáky pro činnosti vyžadující znalosti zejména v oblastech hardwaru, systémového softwaru, počítačových sítí, základů programování, tvorby webových stránek a grafiky. Od 3. ročníku si student může rozšířit svou odbornost o volitelný předmět automatizace a robotika nebo grafické systémy.
Absolventi studijního oboru Informační technologie jsou připravováni pro vyšší odborné studium nebo studium vysokoškolských příbuzných oborů.
Popis uplatnění absolventa v praxi:
- pozice středního managementu
- programátor
- databázový specialista
- návrhář a realizátor HW řešení odpovídajících účelu nasazení
- správce sítě (návrhy, realizace a administrace sítí)
- UX a UI designér
- designér webových stránek
- art grafik
- pracovník v oblasti DTP a Rapid prototypingu
- IT projektový manager
- konzultant podnikových systémů
- prodejce prostředků IT včetně poradenství
Výchovný proces simuluje prostředí IT firem.
Kompetence absolventa:
Obor připravuje žáky pro činnosti vyžadující znalosti zejména:
- hardware
- systémového softwaru
- počítačových sítí
- základů programování minimálně ve dvou programovacích jazycích
- tvorby webových stránek a jejich designu
- ovládání grafických programů
Student si může rozšířit svou odbornost o volitelný předmět
- automatizace a robotika
- grafické systémy
Odborné Maturitní předměty
Aplikační software | ústní zkouška
Aplikační software
Účelem předmětu je naučit studenty pracovat s kancelářským softwarem, který se stal nezbytnou součástí našich životů. Ať už se jedná o textové editory, které využíváme pro tvorbu životopisů nebo dokumentů, tabulkové procesory, které používáme pro, jak už název napovídá, výrobu různých tabulek, či databázové softwary, které úzce souvisí s provozem firem všech velikostí.
Programování
V 1. a 2. ročníku naučíme studenty vytvořit programy, což znamená algoritmizovat procesy, řešení. Tyto postupy přepsat pomocí programovacích jazyků do zdrojového kódu a vytvořit program v podobě konzolové aplikace, aplikace s grafickým uživatelským prostředím nebo windowsovskou aplikaci.
Ve 3. a 4. ročníku se naši studenti učí základy SQL – (Structured Query Language), což je standardizovaný strukturovaný dotazovací jazyk, který je používán pro práci s daty v relačních databázích. Studenti získají ucelený přehled základních technik dotazování v jazyce SQL. Naučí se syntaxi jazyka, definovat datové struktury, vytvářet dotazy a manipulovat s daty.
Vývoj aplikací
Hardware | ústní zkouška
Hardware
2. ročník
- absolvování mezinárodního certifikátu CISCO IT Essential
- sestavení počítače a instalace základní desky, pevného disku, disketové mechaniky, CD-ROM a video karty
- instalace a správa operačního systému Windows
- přidávání periferních zařízení a multimediálních funkcí
- znalost místní síťové architektury, síťových protokolů, modelu OSI a utilit TCP/IP
- připojení počítače k místní síti a internetu
3. ročník:
- konsolidace a prohloubení znalostí z předchozích let
- komunikace na sběrnicích
- atypická počítačová řešení
4. ročník:
- porozumění učivu základních technologických přenosů dat
- osvojení základního typu sériového přenosu
- prohloubení poznatků o základních přenosech dat v síti
- prohlubování znalostí hardwaru
- připrava k ústní maturitě
Počítačové sítě
V rámci studia počítačových sítí si studenti osvojí nejen potřebné teoretické dovednosti týkající se přenosu dat v paketových sítích, ale díky moderně vybavené síťové laboratoři také potřebné praktické dovednosti.
2 ročník:
- praktické procvičení v krimpování síťových kabelů
- organizace kabeláže
- konfigurace základních síťových prvků
3. ročník:
- konfigurace bezdrátových sítí pro firemní i domácí použití
- routování mezi sítěmi
- diagnostika a opravy chyb v sítích
4. ročník:
- zabezpečení a ochrana sítí
- základy rozlehlých sítí včetně mobilních
Digitální technologie
Praktická elektrotechnika
Úkolem předmětu PEL je pochopit základy elektroniky potřebné pro Hardware a umět změřit základní elektrotechnické veličiny a parametry. Výuka praktické elektroniky maturitního oboru IT probíhá v elektrolaboratořích, které jsou vybaveny systémem rc2000 – µLAB s propojením na nejmodernější PC, digitálními multimetry a interaktivní tabulí Smart Board.
Praktická zkouška z odborných předmětů
Hardware
2. ročník
- absolvování mezinárodního certifikátu CISCO IT Essential
- sestavení počítače a instalace základní desky, pevného disku, disketové mechaniky, CD-ROM a video karty
- instalace a správa operačního systému Windows
- přidávání periferních zařízení a multimediálních funkcí
- znalost místní síťové architektury, síťových protokolů, modelu OSI a utilit TCP/IP
- připojení počítače k místní síti a internetu
3. ročník:
- konsolidace a prohloubení znalostí z předchozích let
- komunikace na sběrnicích
- atypická počítačová řešení
4. ročník:
- porozumění učivu základních technologických přenosů dat
- osvojení základního typu sériového přenosu
- prohloubení poznatků o základních přenosech dat v síti
- prohlubování znalostí hardwaru
- připrava k ústní maturitě
Operační systémy
Náplní předmětu je práce se softwarem pro virtualizaci operačních systémů Linux a Windows Server 2016/19. Uplatnění předmětu lze nalézt jako administrátor podnikové sítě postavené na OS Windows/Linux. Tento předmět je z 80 % složen z praktických úkolů doplněných o teoretický východiska. Pro virtualizaci se používá program VirtualBox, Hyper-V a Vmware.
Počítačové sítě
V rámci studia počítačových sítí si studenti osvojí nejen potřebné teoretické dovednosti týkající se přenosu dat v paketových sítích, ale díky moderně vybavené síťové laboratoři také potřebné praktické dovednosti.
2 ročník:
- praktické procvičení v krimpování síťových kabelů
- organizace kabeláže
- konfigurace základních síťových prvků
3. ročník:
- konfigurace bezdrátových sítí pro firemní i domácí použití
- routování mezi sítěmi
- diagnostika a opravy chyb v sítích
4. ročník:
- zabezpečení a ochrana sítí
- základy rozlehlých sítí včetně mobilních
Programování
V 1. a 2. ročníku naučíme studenty vytvořit programy, což znamená algoritmizovat procesy, řešení. Tyto postupy přepsat pomocí programovacích jazyků do zdrojového kódu a vytvořit program v podobě konzolové aplikace, aplikace s grafickým uživatelským prostředím nebo windowsovskou aplikaci.
Ve 3. a 4. ročníku se naši studenti učí základy SQL – (Structured Query Language), což je standardizovaný strukturovaný dotazovací jazyk, který je používán pro práci s daty v relačních databázích. Studenti získají ucelený přehled základních technik dotazování v jazyce SQL. Naučí se syntaxi jazyka, definovat datové struktury, vytvářet dotazy a manipulovat s daty.
Automatizace a robotika
Volitelný předmět Automatizace a robotika propojuje teorii s praxí. Při výuce se žáci seznámí s platformou Arduino, Raspberry Pi či nastavováním chytré domácnost XIAOMI. Začínají na arduino UNO zapojováním základních elektronických součástek LED, tlačítko, teplotní senzory, PIR a pro zájemce technologie GSM, LoRA.
Grafické systémy
Náplní předmětu je práce se softwarem od společnosti Autodesk určeným pro tvorbu součástek a strojů. Uplatnění předmětu lze nalézt ve strojírenství, architektuře či projektování.
Díky programům AutoCAD Mechanical a Autodesk Inventor se naučíte všechny potřebné dovednosti pro práci s technickými výkresy.
Na naší škole máme pro výuku tohoto volitelného předmětu dvě specializované učebny, které jsou vybaveny špičkovými moderními počítači, které mají v sobě již zabudované 3D skenery. Žáci se naučí pracovat s tímto zařízením, dále tyto skeny upravovat a připravovat ke k 3D tisku. Obě učebny jsou vybaveny i 3D tiskárnami, které jsou i žákům k dispozici.
Tvorba webových stránek
Předmět, jak již název napovídá, je určen pro výuku tvorby webových stránek a následnou práci s nimi. Ať už se jedná o jazyky HTML, CSS či PHP, naše škola Vás skvěle připraví na možnou práci webového developera.
Digitální mědia
Obsahem předmětu Digitální média je nejen zvládnutí základů práce s vektorovým a bitmapovým softvérem, ale i využití těchto dovedností v praktických a reálných úkolech jako je tvorba logotypu, jeho grafického manuálu, různých druhů firemných tiskovin, velkoplošné grafiky, wireframu a grafického návrhu webových stránek. Naučíme vás i propojení grafických a webových výstupů s marketingovým průzkumem v přípravné a uživatelským testováním v závěrečné fázy projektu.
Aplikační software
Účelem předmětu je naučit studenty pracovat s kancelářským softwarem, který se stal nezbytnou součástí našich životů. Ať už se jedná o textové editory, které využíváme pro tvorbu životopisů nebo dokumentů, tabulkové procesory, které používáme pro, jak už název napovídá, výrobu různých tabulek, či databázové softwary, které úzce souvisí s provozem firem všech velikostí.
Praktická elektrotechnika
Úkolem předmětu PEL je pochopit základy elektroniky potřebné pro Hardware a umět změřit základní elektrotechnické veličiny a parametry. Výuka praktické elektroniky maturitního oboru IT probíhá v elektrolaboratořích, které jsou vybaveny systémem rc2000 – µLAB s propojením na nejmodernější PC, digitálními multimetry a interaktivní tabulí Smart Board.
Moderní zázemí
Záměrem realizátorů projektu bylo do praxe pražského školství přinést ty nejmodernější technologie.
„Pro mě je výuka IT celoživotním splněným přáním. Je to odvětví, ve kterém dochází k neustálým změnám, a je úžasné sledovat stále se zvětšující komunitu studentů, kteří mě neustále dokážou překvapovat svojí zvídavostí a ochotou se učit něco nového. Určitě mohu studentům nabídnout získání kvalitních základních znalostí v programování. A to je pevný základ, se kterým se uplatní a mohou se rozhodnout, na jakou životní cestu se vydají.“
Reference
„Obor IT vám dodá dostatečné dovednosti, na kterých lze stavět budoucí uplatnění v daném odvětví či téměř jakémkoliv odvětví, při kterém se dostanete do kontaktu s moderními technologiemi. Učitelé jsou velmi ochotní a schopní vás naučit vše potřebné.“
„Příjemné prostředí a skvělý kolektiv učitelů. Na školu mám mnoho výborných vzpomínek.“
„Studentem na této škole je vlastně býti studentem majícím mnoho možností. Z oboru IT určitě mohu pochválit ten velký pohled na tento obor. IT je opravdu obrovský a stále se zvětšující prostor možností a škola jde velmi rychle s dobou a nebojí se pokroků. Ačkoli škola dokáže dát hodně, tak pak ale ještě více, když budeš aktivní. Můžeš být redaktor, udělat si několik prestižních certifikátů během studia, nebo se i zapojit do programu DofE. ;-)“
nejčastější otázky
Jakou mám šanci se dostat? Kolik berete studentů?
obor:
18‑20‑M/01 Informační technologie | 60 uchazečů
obor:
18‑20‑M/01 Informační technologie – Multimediální komunikace | 30 uchazečů
JAKÝ JE ROZDÍL MEZI OBOREM INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE, IT-MULTIMEDIÁLNÍ KOMUNIKACÍ A GYMNÁZIEM MULTIMÉDIÍ?
Tento rozdíl je popsán v Profilu absolventa a v Popisu uplatnění. IT je obor, kterého součástí je předmět Digitální média v 1. a 2. ročníku studia, v oboru multimediální komunikace je tento předmět vyučován 1. – 4. ročníku v časové dotaci 2 hodiny týdně, u oboru gymnázium multimédií přibližně 8 vyučovacích hodin týdně. Obor gymnázium multimédií se jako humanitní typ gymnázia ve svém zaměření soustřeďuje pouze na multimédia v podobě předmětů jako například: digitální grafika a animace, zvuková tvorba, video tvorba nebo fotografie. Obor multimediální komunikace je obohacen o předměty IT a marketingu.
Jak dlouhé jsou praxe?
Odborné praxe jsou součástí výuky ve druhém a třetím ročníku studia a jsou vždy 14 dní v daném studijním ročníku.
Kolik je na oboru holek?
Na obor informační technologie se hlásí převážně chlapci, takže dívek bývá tak maximálně 5. Je možné, že se i tento obor děvčatům zalíbí a bude jich více.
Na obor multimediální komunikace se hlásí tak 1/3 dívek z celkového počtu.
Jaké je uplatnění po vystudování?
Na tuto otázku najdete odpověď v popisu uplatnění u jednotlivých oborů.