Učební obor s maturitou
Autotronik
Autotronika
Autotronika je souhrnný název pro elektroniku, mechaniku a diagnostiku vozu. Je to relativně mladý a moderní obor, ve kterém se kombinují všechny tyto stěžejní aspekty dohromady. Cílem je získat znalosti a dovednosti, které pomohou při objasňování řešení mnoha různých druhů chyb.
osvědčení
Ve třetím ročníku se dobrovolně skládají závěrečné zkoušky oboru „automechanik“ s výučním listem, vysvědčením o závěrečné zkoušce a Evropským certifikátem. Dále však pokračuješ ve studiu do ročníku čtvrtého, který je standardně zakončen maturitní zkouškou s obecnou, odbornou a praktickou částí.
ZÁKON 250
Umožníme ti udělat si osvědčení o svých obecných i odborných elektrotechnických znalostech složením státní zkoušky podle zákona č. 250/2021 Sb.
S takovým osvědčením bude tvá šance na uplatnění v širším spektru oboru i mezi moderními zařízeními a třeba i elektrifikovanými vozidly.
Spolupráce s partnery
Škola má mnoho partnerských institucí od velkých výrobních firem, přes technologické inovační společnosti až po prodejce a autoservisy.
Právě s autoservisy máš největší šanci na společně strávený čas v rámci praktického vyučování.
Autotronika
Autotronika je souhrnný název pro elektroniku, mechaniku a diagnostiku vozu. Je to relativně mladý a moderní obor, ve kterém se kombinují všechny tyto stěžejní aspekty dohromady. Cílem je získat znalosti a dovednosti, které pomohou při objasňování řešení mnoha různých druhů chyb.
Vyhláška 50
Umožníme ti udělat si osvědčení o svých obecných i odborných elektrotechnických znalostech složením státní zkoušky podle vyhlášky č. 50.
S takovým osvědčením bude tvá šance na uplatnění v širším spektru oboru i mezi moderními zařízeními a třeba i elektrifikovanými vozidly.
Dvojí osvědčení o znalostech
Ve třetím ročníku se dobrovolně skládají závěrečné zkoušky oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“ s výučním listem, vysvědčením o závěrečné zkoušce a Evropským certifikátem. Dále však pokračuješ ve studiu do ročníku čtvrtého, který je standardně zakončen maturitní zkouškou s obecnou, odbornou a praktickou částí.
Spolupráce s partnery
Škola má mnoho partnerských institucí od velkých výrobních firem, přes technologické inovační společnosti až po prodejce a autoservisy.
Právě s autoservisy máš největší šanci na společně strávený čas v rámci praktického vyučování.
Autotronik
Kód a název RVP: 39-41-L/01
Kapacita: 60 studentů
Na přihlášce pro obor Autotronik je nutné potvrzení lékaře o zdravotní způsobilosti ke studiu!
Učební plán
Plán předmětů a dotace hodin pro obor Autotronik (279 kB PDF)
NÁSTAVBOVÉ STUDIUM DENNÍ A DÁLKOVÉ
Kód a název RVP: 39-41-L/51 Autotronik
Na obor vzdělání s maturitní zkouškou 39-41-L/51 Autotronik (nástavba – denní, dálková) jsou přijímání žadatelé s výučním listem výhradně v oborech Mechanik opravář motorových vozidel nebo Autoelektrikář (dle NV č. 211/2010 Sb.) Z jiných ukončených oborů vzdělání s výučním listem žadatelé nepřijímáme.
Celostátní a mezinárodní soutěže v oboru | 3. místo Car Mechanic Junior Evropa
Autotronici společně s automechaniky mají prostor zazářit na soutěži „Autoopravář ČR“ se třemi koly – školním, krajským a celostátním. Je podporovaná velkými výrobci a prodejci (Škoda Auto, Bosch, AD Technik, Hella, Scania, Würth, Univer, Porsche,…) a finále probíhá ve Škoda Auto.
Existuje i mezinárodní soutěž „Car mechanic Junior“ kde soutěží 9 států (Rakousko, Polsko, Francie, Slovensko,…) na komplexních úkolech opravárenského ražení a odborných znalostí.
Úspěch na mezinárodním poli:
Car Mechanic Junior Evropa | Jiří Čadek | 3. místo
Car Mechanic Junior Evropa | družstvo ČR | 2. místo
Kaipan | Stavební projekt a hvězda výstavy StreTech 2019 na čvut v Praze
Kaipan je stavebnicový projekt, který naši studenti společně s mistry odborného výcviku postavili od nuly do pojízdného funkčního skvostu.
V roce 2019 jsme se zúčastnili výstavy StreTech pořádanou vysokou školou ČVUT na Technické fakultě v Praze 6. Náš Kaipan zářil přímo u vchodu do budovy a lákal k návštěvě této výstavy středních škol.
Zázemí odborného výcviku | Odloučená pracoviště Libuš a Bohdalec
Škola disponuje dvěma odloučenými pracovišti, kde se jedno nachází v Praze na Bohdalci v uzavřeném objektu a druhé v Praze na Libuši, součástí kterého je moderní lakovna a klempířská dílna. Zázemí obou pracovišť je modernizované a pozici odborných učitelů – mistrů zastávají lidé znalí z oboru se znalostmi i praxí.
Profil absolventa
Absolvent oboru Autotronik se může označit jako odborník se všeobecným a hlavně odborným vzděláním. Z hlediska práce dokáže po zaškolení a zapracování na odpovídající úrovni vykovávat i náročnější činnosti. Jedná se zejména o práce v oblastech diagnostiky a opravy motorových vozidel, stejně tak jejich údržby a kontroly. Zvýšením odborné kvalifikace se otevírají další možnosti na trhu práce, například jako technicko-hospodářský pracovník, přijímací a vedoucí technik v autoservisu. Profil absolventa je široce aplikovatelný i v podobných oborech co do získaných znalostí, dovedností a návyků. Po znalostní stránce je připraven na možnost samostatné živnostenské činnosti v oboru technického či autoopravárenského smyslu. Chápe důležitost aktivního přístupu k profesi a k prosazení vlastních záměrů. Absolvent má v průběhu studia možnost udělat si řidičské oprávnění skupiny B a C1, dále pak různé kurzy či certifikáty.
Po vystudování Autotroniky je možné pokračovat studiem na VOŠ nebo na VŠ.
Popis uplatnění absolventa v praxi:
- střední management autoservisů
- nižší a střední management v autooboru
- výroba motorových vozidel
- opravárenská činnost
- diagnostika vozidel
- elektrotechnik vozidel
- technik STK
- technik emisních stanic
- prodejce náhradních dílů
- prodejce automobilů
- servisní poradce
- pojišťovnictví – likvidátor škod
Kompetence absolventa:
- příprava na samostatnou práci v autoopravárenství
- znalost diagnostického systému a jeho funkce
- absolvent má základní znalosti z ekonomiky
- zvládá řešit i menší poruchy na úrovni elektromechanických a elektrotechnických chyb
Odborné Maturitní předměty
Motorová vozidla
Předmět motorová vozidla bude pro vás jeden z nejdůležitějších a budeš se s ním setkávat celé 4 roky. V rámci předmětu se postupně seznámíš s veškerými částmi vozidla od podvozku a brzd, přes složitější téma převodového ústrojí a konstrukcí spalovacích motorů, až po přeplňování, periferie motorů, palivové systémy a emisní systémy.
Čtvrtý ročník patří základům hybridních technologií, elektrifikaci a přípravě k maturitní zkoušce.
Technologie oprav
Navazuje na předmět „Motorová vozidla“ a řeší jejich diagnostiku, opravy a seřizování částí.
Elektrotechnická zařízení
Předmět se zabývá elektrickým vybavením vozidel. Řeší se problematika zdrojů elektrické energie a její rozvod, spouštěcí systémy, řídící a kontrolní funkce, osvětlení a komfortní systémy na palubě automobilu. Dalším velkým tématem je elektromobilita a elektrifikace vozidel.
Ekonomika
Žáci mají v maturitní zkoušce zařazené okruhy i z oblasti ekonomiky. Jde pouze o základní přehled, který by měl sloužit k tomu, aby se lépe zorientovali na trhu práce. Žáci by měli být schopni napsat životopis, žádat o práci, měli by umět minimalizovat rizika vedoucí k tíživé životní situaci (exekuce, špatně zvolený úvěr aj.) Jde o základní orientaci v rámci všeobecného přehledu.
Moderní zázemí
Na Libuši se toho děje opravdu dost: je zde mechanická dílna, karosárna a lakovna. Ve stejných prostorách sídlí také STK Dekra se stanicí měření emisí a také box pro ruční mytí vozidel.
Ve areálu školního autoservisu je situován i Dům mládeže – tedy internát primárně určený žákům naši školy.
„Rozhodnutí, věnovat se ve své životní dráze automobilům, je zcela jistě dobrým krokem. Dopravu, ať už osobní, nákladní nebo speciální, bude společnost vždycky potřebovat. K tomu je ale nutné vytvořit základní podmínky pro provoz této techniky. Naše škola jistě přispěje tím, že připraví technicky zdatné odborníky, kteří budou schopni zajistit provozuschopnost formou servisu, oprav i souvisejícími činnostmi v autoopravárenství.„
„Kdo Vás bude učit a kdo Vás to také všechno naučí, abyste si mohli splnit svůj sen a dělali práci, která Vás bude bavit, stane se Vaším koníčkem, a ještě Vás bude velmi slušně živit i v této velmi složité době?
Budou Vás učit odborníci s dlouholetou praxi, kteří pracovali v nejrůznějších značkových a neznačkových servisech v celé ČR a v zahraničí (Německo). Mnozí z nich pracovali jako technici na STK a měřili emise v SME, provozovali soukromě servisy, prodávali a dováželi auta ze zahraničí, pracovali pro leasingové společnosti.
Dnes jsou tady pro Vás, aby Vám předali svoje dlouholeté zkušenosti a naučili Vás vše potřebné, abyste mohli pokračovat v úspěšné kariéře v autoopravárenství.„
Reference
„Už jako malý jsem věděl, že jednou chci být inženýrem. Že na to budu muset jít na nějakou technickou školu je docela jasné, z jiných mých snů inženýra neudělám 😊. A pak jsem si vybíral školu a sáhnul jsem po dlouhém vybírání sem, do Hostivaře na Weilovku. Tam jsem zjistil, jak moc mám rád elektrotechniku. No a pak už to jelo a všechny dílky začaly zapadat do sebe.“
„Je to obor, který spojuje automechanika a autoelektrikáře. Mě osobně odmala zajímala auta a zároveň jsem chtěl mít maturitu, proto když jsem se dozvěděl o Autotronikovi, splnil má očekávání. Výhodou je výuční list ve 3. ročníku a maturita ve čtvrtém. Dále také řidičský průkaz skupiny B a C a také profesní průkaz. To ani nemluvím o vyhlášce 50, která je nezbytná k opravám elektromobilů. Tento obor má budoucnost, hlavně v oblasti elektroaut a hybridních vozů. Osobně bych ho doporučil!„
„Už od mala jsem byl veden k vůni spáleného benzínu. Můj dědeček měl kdysi Jawu 250 a ještě než jsem se stihl naučit chodit, mě vozil na motorce a učil lásce k těmto krásným strojům. Později jsem odkoukal od taťky prostředí závodu Rally a tam začal můj velký sen. Weilovku studoval i můj tatínek a pro mě byla též tou nejlepší možností výběru studia. Myslím, že žádná jiná škola Vám nedá tak rozsáhlý obsah znalostí v technickém oboru a navíc v tak příjemném prostředí. Ve škole nejsme pouze spolužáci a učitelé, potkáváme se i ve svém volném čase, jsme taková jedna velká rodina.“
nejčastější otázky
Co znamená termín Autotronik?
Hodně jednoduše je to mechanik-elektrotechnik se znalostí diagnostiky. (Pojďte to ale objevit).
Co během studia můžu získat?
Kromě zkušeností a znalostí také řidičský průkaz sk. B a C1. Máš možnost si udělat test podle vyhlášky 50 a svářečský průkaz.
Co je přesně vyhláška 250?
Je to dokument rozdělující určité stupně kvalifikace pro práci, opravy a obsluhu různých elektrických zařízení. Zde je možnost udělat si §5, kdy je možné pracovat na elektrických zařízeních do napětí 1000V.
Jak probíhá praxe?
V prvním ročníku se probírají základní dovednosti, například ruční zpracování kovů, základy elektrotechniky či značení. V prváku si k autům leda jen přivoníš, pracovat na nich nebudeš. Ale od druhého ročníku se můžeš dostat na partnerský servis a pracuješ tam skoro jako kolega všech těch mechaniků i elektrikářů.
Jací jsou partneři výuky na škole?
Těch je vcelku dost. Tací, kteří zajištují pomůcky a jinou pomoc naší škole, také ti, kteří zprostředkovávají materiály a hlavně ti, se kterými máš šanci pracovat i ty. Jsou to třeba Auto Jarov, Porsche Praha a mnoho dalších.
Jak se dostanu na praxi na partnerský servis?
Chce to dobrý prospěch, minimální absenci a projevit zájem a šikovnost. To je klíč k úspěchu.
Jaké výhody mají praxe na servise oproti školnímu servisu?
Třeba pracovní prostřední, kdy se se svým mistrem vtáhnete do děje. Nebo reálné pracovní prostředí, kde není kolem několik dalších spolužáků.
Jaké jsou rozdíly oproti oboru automechanik?
V délce studia (3 či 4 roky), maturitní zkoušce a jako autotronici se zaměřujeme více na elektrotechniku a samozřejmě i na všeobecné předměty, ze kterých budeme maturovat.
Jak dlouho studium trvá?
Pokud se Ti vše povede, tak 4 roky 😊.
Jakou má tento obor budoucnost?
Dnešní vozidla nejsou jen o mechanických skupinách, ale je v nich spousta řídících jednotek, děje se v nich mnoho procesů a tedy vyžadují znalosti elektrotechniky a diagnostiky. A s rozšířením elektromobilů a hybridů taková poptávka ještě vzroste.
Můžete pokračovat ve studiu i po získání maturity?
Ale jistě že! Buď na nějakou vyšší odbornou či vysokou školu technického typu, nebo třeba i na naší škole na jiném oboru.
Jakou mám šanci se dostat? Kolik berete studentů?
obor: 39-41-L/01 Autotronik | 60 uchazečů
Mohou tento obor dělat i holky?
Není to snad jen klučičí obor? No jistě, proč by holky nemohly? Je to obor technický, ne klučičí.